شهرستان چرام؛
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام از برگزاری اولین کمیته کاهش مرگ زنان باردار در سال 97 در این شهرستان خبر داد.  
کد خبر: ۶۰۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 20 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی جعفری فر اظهار داشت: این کمیته به منظور پیشگیری و کاهش مرگ زنان باردار، افزایش سطح سلامت آن‌ها و همچنین در راستای داشتن جامعه ای سالم برگزار شد. 

کارشناس مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت چرام عنوان کرد: کاهش مرگ مادر باردار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بهداشت است و ارتباط مستقیمی با میزان توسعه خدمات بهداشتی در یک جامعه دارد. 

سکینه مرادیان با اشاره به اهمیت و حساسیت مراقبت از مادران باردار اذعان کرد: جدیت، پیگیری و ارجاع به موقع مادران باردار امری مهم و مؤثر در جهت حفظ سلامت مادران و رسیدن به این هدف خواهد بود.  

وی خاطر نشان کرد: استفاده از دستور العمل های راهنمای مراقبت از زنان باردار، معاینه کامل و ثبت خدمات ارائه شده در دفاتر و سامانه جهت پیگیرهای بعدی توسط ماما و مراقبین سلامت ضروری و الزامی است.

  بر پایه گزارش تابناک، این کمیته با حضور مسئول بهداشت خانواده، کارشناس برنامه مادران و میانسالان، مسئول مرکز سرفاریاب، کره شهبازی و کارشناسان مامایی مراکز چرام و سرفاریاب در شبکه بهداشت درمان چرام برگزار شد.

در پایان مصوب شد کارشناس تغذیه مرکز چرام یک روز در هفته در مراکز سرفاریاب، کره شهبازی، سادات و سواری به زنان باردار آموزش‌های لازم را ارائه نماید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار